Fyra rätt i "Olsson rankar"

Då var grundserien över. Dags att följa upp sommarens "Olsson rankar". 
 
Att det inte är helt lätt att ranka eller tippa lags placeringar är uppenbart. Den här säsongen slutade jag på fyra rätt. Rögle och Karlskoga i toppen samt Timrå och Asplöven på nedre halvan var de jag lyckades pricka in rakt av. Sen var Västerås och Mora en placering ifrån. Mina största fel var ändå de två bottenlagen. Där var jag helt fel ute. Vita Hästen missade jag som många andra men Björklöven har varit en stor överraskning för mig. Så bra trodde jag inte att Mats Waltin skulle lyckas med "Löven". Åt andra hållet då så var Södertälje inte alls ett topplag och AIK lyckades något sämre än vad jag spekulerade i. Notera att jag dock tippade AIK utanför nån form av chans på SHL. Karlskrona hade jag med i topp åtta men inte ens nära topp två.
 
Fyra rätt är trots allt två fler än säsongen 2013/2014, så det börjar närma sig godkänt.
 
1. Malmö - Fel (3).
2. Västerås - Fel (1).
3. Södertälje - Fel (14).
4. Rögle - Rätt.
5. BIK Karlskoga - Rätt.
6. Mora - Fel (7).
7. Oskarshamn - Fel (11).
8. Karlskrona - Fel (2).
9. AIK - Fel (13).
10. Timrå - Rätt.
11. Almtuna - Fel (9).
12. Asplöven - Rätt.
13. Björklöven - Fel (6).
14. Vita Hästen - Fel (8).
Malmö Redhawks | |
Upp